21 Şubat 2013 Perşembe

<. TOPRAKSIZ BUĞDAY ÇİMİNİN YETİŞTİRİLMESİ.

      
Amerika 'da ki buğday çimi satış türleri

   Gelişmiş bütün ülkelerde, 1960 lı yıllardan beri faydaları göz önüne alınarak yüzlerce araştırmalar yapılmış, hastaların bir kısmına buğday çimi suyu verilerek bir kısmına da verilmeyerek tıbbi araştırmalara gidilmiş, bunun neticesinde, bir çok ülkede buğday çimi kullanımının artmasından dolayı İnsanlar evlerinde daha rahat buğday çimi yetiştirebilmeleri için çok değişik yetiştirme üniteleri yapılıp satışa sunulmuş. Internette arama motoruna "Buğday çimi suyu" wheatgrass juice" diye arattırırsanız karşınıza onlarca ilgili site çıkacaktır. Tarayıcınıza Google araç çubuğu varsa Türk' çe ye çevir dediniz mi hemen çevirir, yıllardır niye İngiliz' ce öğrenemedim diye üzülmez, biraz tarzanca da olsa şakır şakır ne yazdığını okuyup öğrenirsiniz.


   Amerika'da marketlerde poşet içerisinde Buğday Çimi satılmaktadır. İnsanların marketlerden aldıkları çimleri evlerindeki sıkma aletinde sıkarak içmektedirler. Birçok Amerika'lı sabahları işlerine giderken yollarının üzerindeki büfelerden, güne daha enerjik başlamak için Buğday çimi suyu içtikten sonra işlerine gitmektedirler. Bir çok İşletme Buğday çimi yetiştirip çim suyunu şok dondurucularda dondurduktan sonra özel araçlarla servis etmenin yanı sıra taze buğday çimini şok kurutucu makinelerinde kurutup toz Haline getirerek satışa sunmaktadırlar. Toz buğday çimini alanlar poşeti açıp yarım bardak suyun içinde tozu erittikten sonra içmektedirler.

    Yandaki gibi 30 cc lik kutular halinde sıkılan buğday çimi suyunu dondurularak satışa sunulmaktadır.

  



  Ya da resimdeki gibi tablet veya çim tozu olarak marketlerde satılmaktadır. İnternet'te ararsanız artık Türkiye' de de satılmaya başladığını göreceksiniz.




TOPRAKSIZ BUĞDAY ÇİMİNİN YETİŞTİRİLMESİ

     Avrupa'da evlerde Buğday Çimi Yetiştirmek için satılan setler kadar olmasa da Türkiye şartlarına göre düzenlemiş olduğum Buğday Çimi yetiştirme setini resmindeki gibi sizlerde evinizde buna benzer setler hazırlayarak başlayabilirsiniz. 

Kendi yaptığım evdeki Üretim seti.
      Bu sebze sepetini züccaciyelerden değişik modellerini bulabilirsiniz. Sepetlerin altındaki delikler biraz büyük olduğu için çimlenen buğdaylar alttan düşmesin diye sepete koymadan önce halı altlarına konulan delikli, ince olan halı kaydırmazlardan koydum üzerine çimlenmiş buğdayları yaydım, tabii yayacağınız buğdayları tedarik etmeniz gerekir. ( İlk önce organik buğdayı tedariki ile işe başlayın, ben ya MM Migros'tan alıyorum ya da city form diye anılan markadan getirtiyorum İnternet ten bu firmayı ararsanız bulup siparişinizi verirsiniz. Hazırladığım bu yetiştirme sepetlerinin en alttaki ayaklarının altına da uygun boyutta, fazla derin olmayan plastik kap koyarak (Yukarıdan sulamalarda yerler ıslanmasın sular içinde biriksin diye.Yandaki resme iyi bakarsanız en alttaki bölümde görebilirsiniz.) işimi hallettim. 2-3 günde bir Kapta biriken suları dökün ki koku yapmasın hatta bu suyu evdeki saksı çiçeklerini sulamada da kullanabilirsiniz. Çünkü az da olsa alta akan suda üstteki çimlerin besinleri bulunmaktadır. Bir nevi doğal gübre gibi Düşünün.


    Çimler bol suyu severler, abartıp dakika başı da su dökmeyin Bir Su püskürtücüsüne (cam sil pompası gibi) suyu koyarak sabah akşam sıkıp sulayın, ben Yandaki resmini koyduğum Basınçlı pompadan aldım 10-15 kez pompalıyorum Allah razı olsun parmaklarım yorulmadan o benim yerime sıkıyor.
3-4 günde bir de banyoya götürüp üzerine duş fıskiyesi ile uzun uzun çimlerin üzerine su tutarak çimlenmiş buğdayların suyu iyice emmesini sağlayın, çok çabuk büyüdüklerini göreceksiniz hem de çimlerin üzerindeki tozlar gitmiş olacak. Suyun mutlaka alttan akıp gitmesini sağlayın direkt suyun içinde fazla bekleyen çimler kısa surede küf yapmaya başlarlar buna dikkat edilirse çiminiz daha sağlıklı yetisir. Tedbir olarak isterseniz siz yine de 2-3 günde bir kez de olsa elinizdeki su püskürtücüsünün içine (tabii suyu boşalttıktan sonra) eczaneden aldığınız  hidrojen peroksit'i (oksijenli su) koyup bu şekilde sıkarsanız küfü önlemiş olursunuz. Çünkü oksijenli suyu nasıl bir yerimiz yaralandığı zaman bakterileri öldürsün diye sürüyorsak, burada da aynı işi yapmış oluyoruz, bakterilerin çoğalmasını önlüyoruz, çünkü küf de bakteri oluşumundan kaynaklanır. Çim yetiştirirken bazen küf, büyük sorun oluşturmaktadır.  Bu satıra Tıklayarak konu Ile Ilgili detaylı hazırlamış olduğum yazıyı okuyabilirsiniz .  


     Bu İşlemleri hep evin içinde yapıyoruz, peki bu bebek çimlerinizin hiç mi Güneş'e ya da ışığa İhtiyacı yok ?  Tabii ki var, çimlerdeki yeşil yapraklardaki klorofilin oluşumu için ışık gerekli, bu klorofil bizim kanımızın temizliği için çok elzem bir madde, bundan dolayı sizde benim gibi yapın, havada güneşi görünce hiç kaçırmayın hemen tesisinizi güneşe taşıyın, yine de bu yoğun güneş altında bir saati geçmesin sonra yapraklar sararmaya baslar hemen.

     Bu kış kıyamette güneşi nerede bulacağım derseniz gündüzleri evdeki gün ışığı ile idare edecekler, fakat akşamları bir floresan lamba koyup bu ışıktan yararlanmalarını sağlayabilirsiniz. Piyasada yeni yeni çıkan LED. ışıklı floresan'lar mevcut, yok denecek kadar az enerji harcıyorlar bunlardan alıp tüm çimlerinizi gün ışığına kavuşturabilirsiniz. Ben yaktığım ışığı gece yarısı kalktığımda söndürüyorum tüm canlıların dinlenmeye İhtiyacı vardır. Bu hizmetinizin karşılığı size şifa olarak dönecektir merak etmeyin, doğa ana kendine yapılan iyiliği karşılıksız bırakmaz. 
    Bu satıra tıklayarak topraklı buğday çimi yetiştirme yazımı da okursanız, daha fazla bilgi sahibi olacağınıza eminim .

     Şimdilik çalışmalarımdan edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaştım umarım bir faydam dokunmuştur. Akşam yatmadan gidip çimlerime bakıyorum onları çok seviyorum şimdi yine bakmaya gidiyorum sormak İstediğiniz bir şeyler olursa beni tanımak zorunda değilsiniz bu yazıyı okuyorsanız ortak yanımız var demektir çekinmeden yazabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Merhabala. Cimler gunde ne kadar LED isikla isiklandirilmalidir?

    YanıtlaSil